Pelaburan Saham Biasa Ordinary Share Bidang Makanan
Pelbagaikan Portfolio Pelaburan Anda...dapatkan sesi penerangan PERCUMA Google Meet..Klik TEMUJANJI ONLINE di bawah

Pelaburan Saham Biasa Ordinary Share Bidang Makanan

Pelaburan Saham Biasa Ordinary Share Bidang Makanan

Adakah anda mencari maklumat untuk pelaburan saham F&B (food and baverage)? Ya, memang ada banyak cabang industri yang boleh dipilih seperti teknologi dan hartanah, namun ada juga yang setia dengan industri jenis makanan kerana percaya bahawa keperluan asas manusia adalah makanan dan lebih kalis kepada situasi tak menentu seperti wabak COVID yang telah menyebabkan banyak industri terjejas.

pelaburan arisprop capital berhad
pelaburan saham biasa industri food and beverages


Apa kelebihan untuk pelaburan saham biasa atau lebih dikenali sebagai ordinary share ini? Sudah tentu pada namanya. Apabila anda memilih untuk melabur dalam saham biasa, bermaksud, anda membeli saham sedia ada dan menjadi pemilik saham syarikat (nama ada di dalam SSM) dan juga layak hadir ke AGM syarikat seperti pemilik-pemilik saham yang lain. Anda juga berhak mendapat dividen tahunan keuntungan seperti pemegang saham yang lain. 

Jika dibandingkan dengan kaedah private placement atau iRPS, kuasa pemilikan saham lebih jelas dan anda lebih yakin sebagai sebahagian pemilik saham syarikat.

Pemilikan lot saham ini melayakkan anda menerima dividen 15% atau minimum 10% setahun (dibayar dua kali) selama 3 tahun. Anda boleh memilih untuk menebus semula (redeem) saham atau meneruskan pemilikan saham ini.

Terdapat potensi untuk pemilikan saham ini, jika syarikat telah mengapungkan saham (IPO) dimana saham yang dimiliki anda berpotensi untuk meningkat nilai yang lebih besar.






























JIKA ANDA SERIUS, Sila Isi Borang Sesi Penerangan Google Meet:




 Anda puas hati dengan maklumat dalam blog ini? Lengkap dan details kan? Harap dapat beri pencerahan tentang private placement/preferences share.

 Sila Like Facebook kami https://www.facebook.com/islamicpreferenceshare

 Sila Lawati Youtube kami https://youtu.be/s5n5km23EPA?feature=shared

















Catat Ulasan

0 Ulasan