Top Glove Malaysia
Pelbagaikan Portfolio Pelaburan Anda...dapatkan sesi penerangan PERCUMA Google Meet..Klik TEMUJANJI ONLINE di bawah

Top Glove Malaysia

 Top Glove Malaysia

 

top glove malaysia
top glove malaysia

Top Glove Corporation Bhd

Tahukah anda Top Glove Corporation Bhd atau Top Glove merupakan syarikat pengeluar sarung tangan terbesar di dunia. Syarikat Top Glove memiliki dan mengendalikan 46 kemudahan pengeluaran di Malaysia, Thailand, Vietnam dan China dan pejabat pemasaran di negara-negara ini (kecuali Vietnam) serta Amerika Syarikat, Jerman dan Brazil.

Syarikat ini ditubuhkan di Malaysia pada tahun 1991 oleh Tan Sri Dr Lim Wee-Chai. Top Glove Corporation Bhd bermula dengan sebuah kilang yang sederhana, satu pusat pengeluaran dan 100 kakitangan. 

Kini ,Top Glove menguasai 26% daripada pasaran dunia bagi sarung tangan getah. Dengan mata pada peringkat kejayaan yang seterusnya, Top Glove kini bercita-cita untuk meningkatkan bahagian pasaran globalnya kepada 30% menjelang tahun 2020 dan menjadi Syarikat Fortune Global 500 menjelang tahun 2040. Ia juga ingin mengembangkan perniagaan secara agresif dan mencari peluang M&A dalam industri yang sama dan yang berkaitan.

    Bilangan barisan pengeluaran: 750 barisan pada 30 November 2020
    Negara-negara eksport: 195 negara
    Bilangan pelanggan: 2,000

Top Glove Corporation Bhd disenaraikan di Bursa Saham Kuala Lumpur pada tahun 2001, dan Bursa Singapura pada tahun 2016. Setakat Mac 2020, Top Glove mempunyai dana pemegang saham sebanyak RM2.6 bilion dan perolehan tahunan kira-kira RM2.4 bilion.

Modal berbayar Top Glove adalah sebanyak RM1,675,704,222 pada Disember 2020 sementara permodalan pasaran adalah RM57.2 bilion pada 30 Nov 2020.

Top Glove Corporation Bhd kini muncul sebagai syarikat ketiga terbesar di Bursa Malaysia, mengatasi Tenaga Nasional Bhd (TNB).

Top Glove Corporation Bhd menyasarkan untuk membina dua lagi kilang setiap tahun untuk memenuhi permintaan global bagi sarung tangan getah dalam industri perubatan dan tahap kesedaran mengenai kebersihan yang meningkat di kalangan orang ramai berikutan penularan COVID-19 .

Rujuk = https://www.topglove.com/
 

JIKA ANDA SERIUS, Sila Isi Borang Sesi Penerangan Google Meet:



Anda puas hati dengan maklumat dalam blog ini? Lengkap dan details kan? Harap dapat beri pencerahan tentang private placement/preferences share.

Sila Like Facebook kami https://www.facebook.com/islamicpreferenceshare

Sila Lawati Youtube kami https://www.youtube.com/watch?v=cZEMrE5fu2U&t=12s


Catat Ulasan

0 Ulasan